Trendy z Mediolanu okiem FDESIGN
Niedawno dobiegły końca jedne z najważniejszych targów w świecie designu: Salone del Mobile Milano. Wydarzenie po raz kolejny przyciągnęło tłumy odwiedzających z różnych zakątków świata i dostarczyło wielu inspiracji. Jakie trendy można było zaobserwować tym razem? Oto subiektywne podsumowanie FDESIGN.
Dla wszystkich wielbicieli dobrego wzornictwa, przygotowaliśmy podsumowanie tegorocznego iSaloni w pigułce. Te trzy trendy towarzyszyły najważniejszym targom designu. Jak przenieść je do łazienki? Oto kilka wskazówek.
Ekologia i zrównoważony rozwój
Słowa „ekologia” i „zrównoważony rozwój” podczas Salone były odmieniane przez wszystkie przypadki. Wystawcy prezentowali produkty z recyklingu, komunikowali uzyskane certyfikaty świadczące o tym, że działają z poszanowaniem zasobów naturalnych, a czasem – wykorzystywali elementy ze stoisk z poprzednich targów, by ograniczyć ślad węglowy. Ten pozytywny nurt projektowy jest obecny w świecie designu od dłuższego czasu, jednak w tym roku wybrzmiał zdecydowanie bardziej niż w poprzednich latach. W FDESIGN ekologia jest częścią filozofii firmy od początku jej istnienia. W naszej ofercie można znaleźć produkty pozwalające na oszczędność wody. Dbamy też o długowieczność rozwiązań, a także – gwarantujemy dostęp do serwisu i ponadstandardową, wieloletnią gwarancję, która obejmuje takie kluczowe elementy jak głowice i korpusy baterii. Redukujemy również negatywny wpływ na otoczenie, stosując opakowania przyjazne dla środowiska.
Nasycone kolory
Koloryt na wielu stoiskach grały w tym roku pierwsze skrzypce. Występowały dumnie, w duetach, które często bywały zaskakujące. Królowały intensywne połączenia kontrastowych barw, pełne energii i radości. Na prowadzenie wysuwał się słoneczny odcień żółtego – symbol świeżości i optymizmu. Jak przenieść nasycone kolory do łazienki? Najlepiej stosować je w postaci akcentów, bądź na jednej ze ścian. W takich wnętrzach najlepiej sięgać po minimalistyczne, proste formy armatury – można je znaleźć na przykład w kolekcji Pinea od FDESIGN.
Sentymentalne powroty
Wiele marek decydowało się na reedycje dobrze znanych projektów, bądź nawiązania do estetyki mionionych dekad. Królowały lata 70. Design sprzed lat w nowych odsłonach przyciągał wzrok i nie ustępował nowym projektom, a dla wielu zwiedzających stanowił przyjemną, sentymentalną podróż w czasie. Wszystkim, którzy cenią sobie klasyczne piękno i estetykę retro, także w łazience, przypadnie do gustu kolekcja Lacrima od FDESIGN.